Sociaal netwerken tussen de auto’s van Breeman BMW.

Sociaal netwerken tussen de auto’s van Breeman BMW.

Persbericht door Coby van Deursen

Donderdag de 12e december was het weer zover. De Barendrechtse Uitdaging heeft samen met Breeman BMW een ‘borrel’ georganiseerd op een bijzondere lokatie met zicht op alle modellen van BMW. 

Thema van die middag luidt: ‘hoe kan je op een simpele en praktische manier maatschappelijk ondernemen. Is het alleen geven als ondernemer of krijg je er ook iets voor terug en wat is de impact voor lokale stichtingen en verenigingen’.

Voorafgaand is er een inspirerend overleg met de adviesgroep van de Barendrechtse Uitdaging waar de meest nijpende onderwerpen in Barendrecht worden besproken en waar wij met elkaar iets voor kunnen doen. Een gemêleerde groep professionals neemt deel aan dit overleg zodat een verscheidenheid aan onderwerpen vanuit een divers oogpunt wordt besproken. Eenzaamheid en armoede blijven onderwerpen die de boventoon voeren. 

Ondertussen stroomt de ontvangsthal stapsgewijs vol met de relaties van de Barendrechtse Uitdaging uit het bedrijfsleven. Voordat er verder wordt ‘geborreld’ gaat het programma van start in een aanpalende ruimte. Aart Jan Witvliet, directeur van Breeman BMW, brengt een vlot verhaal over de ontwikkeling in de autobranche ook vanuit het gezichtspunt duurzaamheid. Vervolgens gaat hij in op het sociaal maatschappelijk ondernemerschap van het bedrijf. Verschillende sponsoracties komen langs, waaronder voor het Ikazia, Erasmus MC Thorax Foundation, Sophia Kinderziekenhuis, Daniel den Hoed etc.

Martin Tempelaar, notaris van kantoor Groenveld en van Houdt, geeft in een korte pitch aan waarom hij de relatie met de Barendrechtse Uitdaging van belang vindt. De afgelopen jaren heeft hij vele uren doorgebracht op de Beursvloer om samen met collega’s de matches vast te leggen. Ook Arjo Bijl en Nelleke Valster, beiden werkzaam bij stichting IJsselmonde Oost, waar ondermeer mensen met een beperking deelnemen aan dagbesteding, geven in enkele minuten de relatie(s) met de Barendrechtse Uitdaging aan. Met Arjo en Nelleke heeft de Barendrechtse Uitdaging in feite een meervoudige relatie. Zij hebben wel eens een vraag voor een client of cliëntengroep aan de Barendrechtse Uitdaging, daarnaast zijn zij deelnemer van de werkgroep ‘Kom Kijk en Doe mee’, die bijzondere dagen organiseert voor diverse groepen bewoners in Barendrecht. Vooral leuk om te horen is dat alle vier de sprekers zich hebben laten overtuigen van het nut van de Barendrechtse Uitdaging, na een persoonlijk inspirerend gesprek met Linda Sanders zelf. Steeds vaker wordt dan al snel besloten verder te gaan als vriend/sponsor van de Barendrechtse Uitdaging. Voordat er aan het echte ‘netwerken’ wordt gegaan vraagt Linda in een slotwoord aandacht voor de volgende Beursvloer van 5 maart bij de Makro Barendrecht van 16.00 tot 19.00 uur. Kort daarna staan de aanwezigen geanimeerd pratend tussen de auto’s in de showroom, waar ondertussen met de hapjes en drankjes wordt rondgegaan en ervaringen in het sociaal ondernemen wordt uitgewisseld.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Share This